Uw reis was niet naar uw verwachting, wat kan u doen en wat als uw klachten niet opgelost raken?
U bent helemaal niet tevreden met de geleverde service en kwaliteit van uw verblijf of vlucht. U wilt een compensatie. Hoe doet u dat?
Hoe bekomt u een compensatie?
Een klacht indienen
Om een compensatie te bekomen moet u binnen een periode van 1 maand na uw vertrek of terugkeer (afhankelijk van wanneer de klacht ontstond) een klacht indienen bij uw reisorganisator. In deze klacht legt u uit waarom u ontevreden bent/was.
Uw reisorganisatie zal uw klacht behandelen en u eventueel compenseren.
Geschillencommissie reizen
Als het indienen van de klacht niet helpt, dan kan u contact opnemen met de Geschillencommissie Reizen.
Deze commissie zal uw klacht onderzoeken en bemiddelen tussen u en de reisorganisatie.
Deze bemiddeling kan door een verzoening waarop u wordt uitgenodigd of door een arbitrage die werkelijk zal beslissen hoe uw probleem moet worden opgelost.
Meer informatie? klik hier.
De informatie via evocaat.be verstrekt is geen juridisch advies over specifieke juridische problemen. Evocaat.be is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt wordt door gebruik van deze informatie. Voor persoonlijk juridisch advies dient u een advocaat te contacteren.