Heeft u recht op compensatie voor vertraging van de bus of tram?

Wie regelmatig gebruik maakt van de bus of tram om zich te verplaatsen, weet dat het openbaar vervoer en op tijd aankomen op uw bestemming geen ideale match is.

Ondanks al die vertragingen betalen reizigers die de diensten van De LIjn gebruiken steeds hogere prijzen voor hun vervoersbewijs, wat voor frustratie zorgt.

Heeft u recht op compensatie?

Compensatie voor individuele tickets

Indien u gebruikmaakt van individuele tickets zoals een rittenkaart, een sms-ticket of een m-ticket van De Lijn, heeft u recht op compensatie wanneer u door hinder geen gebruik kon maken van uw ticket.

Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door een sms-ticket via uw mobiele provider te laten terugbetalen of door een nieuw m-ticket op uw account te plaatsen.

Het is belangrijk op te merken dat deze gevallen individueel worden beoordeeld. Neem contact op met de klantendienst van De Lijn om de mogelijkheden voor terugbetaling te bespreken.

Compensatieregeling voor abonnementhouders

Op dit moment hebben abonnementhouders helaas geen recht op enige vorm van compensatie voor vertragingen.

De Lijn erkent echter de behoefte aan compensatie voor reizigers met een abonnement en is bezig met het onderzoeken van mogelijke compensatieregelingen voor de toekomst.



De informatie via evocaat.be verstrekt is geen juridisch advies over specifieke juridische problemen. Evocaat.be is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt wordt door gebruik van deze informatie. Voor persoonlijk juridisch advies dient u een advocaat te contacteren.

Laatst gewijzigd
05/06/2023
Geschreven door
Thema's
Regio
Posts op evocaat.be
Print dit artikel

Vind een advocaat binnen dit thema

Wie regelmatig gebruik maakt van de bus of tram om zich te verplaatsen, weet dat het openbaar vervoer en op tijd aankomen op uw bestemming geen ideale match is.

Ondanks al die vertragingen betalen reizigers die de diensten van De LIjn gebruiken steeds hogere prijzen voor hun vervoersbewijs, wat voor frustratie zorgt.

Heeft u recht op compensatie?

Compensatie voor individuele tickets

Indien u gebruikmaakt van individuele tickets zoals een rittenkaart, een sms-ticket of een m-ticket van De Lijn, heeft u recht op compensatie wanneer u door hinder geen gebruik kon maken van uw ticket.

Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door een sms-ticket via uw mobiele provider te laten terugbetalen of door een nieuw m-ticket op uw account te plaatsen.

Het is belangrijk op te merken dat deze gevallen individueel worden beoordeeld. Neem contact op met de klantendienst van De Lijn om de mogelijkheden voor terugbetaling te bespreken.

Compensatieregeling voor abonnementhouders

Op dit moment hebben abonnementhouders helaas geen recht op enige vorm van compensatie voor vertragingen.

De Lijn erkent echter de behoefte aan compensatie voor reizigers met een abonnement en is bezig met het onderzoeken van mogelijke compensatieregelingen voor de toekomst.



De informatie via evocaat.be verstrekt is geen juridisch advies over specifieke juridische problemen. Evocaat.be is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt wordt door gebruik van deze informatie. Voor persoonlijk juridisch advies dient u een advocaat te contacteren.

Laatst gewijzigd
05/06/2023
Geschreven door
Evocaat - Juridisch

Achter de schermen zijn wij druk aan het werk om dit platform te optimaliseren!

Wist u dat ons platform voortdurend in opbouw is? Zo kunnen wij u continu ondersteunen met actuele informatie!